میلگرد

ورق

تیر آهن


رکوردشکنی ایران در توان تولید ماهانه فولاد

تاریخ خبر: 1396-09-18 15:01:38

تولید بیش از یک میلیون تن فولاد در هر ماه طی ده ماه ایران برای اولین بار طی یک دهه اخیر توانست ظرفیت تولید ماهانه خود را از مرز یک میلیون تن بیشتر کند و این روند را برای ده ‏ماه اول سال جاری ادامه دهد.

طبق گزارش ماه دسامبر اتحادیه جهانی آهن و فولاد در فاصله ماه‌های ژانویه تا انتهای اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱.۴۱ میلیارد تن فولاد در دنیا تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۶ درصد رشد داشت. دنیا در دهمین سال جاری ۱۴۵.۰۷ میلیون تن فولاد تولید کرد و حجم تولید فولاد ماهانه دنیا هم با افزایش ۵.۷ درصدی همراه بود.

ایران که یکی از بزرگترین فولادسازان خاورمیانه است و برای توسعه صنعت فولاد در سالهای اخیر سرمایه گذاری زیادی انجام داده است، در ده ماه اول امسال ۱۷.۹ میلیون تن فولاد تولید کرد که حجم تولید این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰.۹ درصد رشد کرد.

در دهمین ماه سال جاری یعنی ماه اکتبر تولید فولاد در ایران ۲۴.۲ درصد رشد کرده است. این کشور در دهمین ماه سال ۲۰۱۷ میلادی ۱.۹۸ میلیون تن فولاد را وارد بازار مصرف کرد که بازار مصرف داخلی اصلی ترین هدف تولید کنندگان فولاد ایران بود ولی برای عرضه محصولات خود به بازارهای بین المللی هم تلاش های زیادی را اغاز کرده اند. در این ماه همچون ماههای دیگر سال ۲۰۱۷ میلادی ، اسیا اصلی ترین بازار هدف محصولات فولادی ایران بود.

منبع :     www.fooladnews.com

خبرهای پرطرفدار

عنوان یکی از قوی‌ترین تیم‌های آسیا انتخاب شده که شانس که شانس

عنوان یکی از قوی‌ترین تیم‌هاس که شانس


تبلیغات
قیمت آهن
قیمت آهن
قیمت آهن
قیمت آهن